fredag 22. februar 2008

Nærmer seg starten :-)

Heisann alle sammen!

Da nærmer deg seg starten, jeg er enda på garnjakt....vanelig ull, blanding, alpakka, merino...ja masse valg i hodet mitt om dagen! Jeg har oversatt mønsteret og laget diagrammer til alle delene, det ble litt av en jobb, det er 8 ark med diagram -
Håper dere alle blir flittige til og bruke bloggen her, og vise fremgangsbilder, og spørsmål, råd og oppmuntring tror jeg vi alle trenger på dette,
Jeg er litt i tvil på fargen og jeg da...hehe....enten blir det i hvit nyanse, eller i brun nyanse...sånn at det kan gå til alt......hva med dere???
Klem

15 kommentarer:

Linn sa...

sliter med garnvalget jeg ogsaa!!! men tenker og kikker hver uke ..haaper aa faa bestemt meg snart..

Hobbygåsa sa...

Jeg har også fryktelig problem med garnvalg...

Magaki sa...

Gleder meg *hopper og danser*
selv om jeg jo må få ferdig Fisketeppe først.

Du er flink som lager mønster til oss :)

Anonym sa...

Jeg har også problemer med garnvalget. Etter som jeg forstår så skal det strikkes i 3 deler så jeg har lurt litt på om jeg skulle strikke det i 3 forskjellige farger....men som sagt ingenting er bestemt enda..

Anonym sa...

Nå har jeg bestemt meg for garn iallefall, det blir Smart fra Sandnes. Det er et godt garn å strikke av, så nå er det bare fargevalget som er igjen.

LilleBlå sa...

Vanskelig valg dette med type garn....
Akkurat nå er jeg litt inne på tanken med Perfect, men DET kan forandre seg da...
Og farge.. Hmm... Kanskje hvitt?
Uansett - jeg gleder meg til å starte!

Anonym sa...

Har endra mening ang. garn jeg da. Det blir karisma fra drops. Har til og med bestemt meg for farge :-)

Hege sa...

Jeg står mellom smart og karisma. Jeg skal ned på den lokale garnbutikken i morgen og jeg regner med at jeg bestemmer meg ut ifra hva jeg kan få tak i der. Jeg har også vurdert en lys beige farge, eller off white, tror kanskje jeg tar det valget der også! Jeg gleder meg til å komme igang i alle fall!

Fjellrosa sa...

jupps....jeg og har tenkt perfect...for det har samme tjukkelse som jeg hadde tenkt meg.......hvor har di det da lilleblå???? noen i byen?
eller så blir d rowan pure wool aran....veeeeldig lyst på D og da

Itzak sa...

Jeg har vært å bestilt 3 kg merino i dag og håper jeg får det til vi skal starte. Valgte hvitt.

Hege sa...

Her har jeg da bestillt perfect i off white. Får garnet i neste uke en gang og gleder meg veldig til å satt igang!

Hobbygåsa sa...

Har funnet ut at jeg skal strikke noen prøvelapper først i forskjellige garn så får jeg se hva jeg liker best. Jeg har iallefall et fisketeppe og en jakke jeg må bli ferdig med før jeg starter på dette. Gleder meg til å starte!

Fjellrosa sa...

DA er d gjordt jeg har bestillt Rowan pure wool aran hvit

Hege sa...

Da har jeg mottatt oppskriften og jeg tar av meg hatten for den jobben du har gjort, Fjellrosa. En stor takk til deg!!!!

Må dog si jeg får litt hetta når jeg ser på diagrammene, men jeg regner med at det blir lettere med strikketøyet foran seg. Dessuten er vi jo over 30 stk til å hjelpe til!

Fjellrosa sa...

Det er MYE enklere enn d ser ut som!!!! klemmmmmmms om noen ikke finner ut av det...er d bare og kauke vet dere...alltid noen som kan forklare!!!!!